تعمیرات انواع جکهای هیدرولیکی

تعمیرات انواع جک های هیدرولیکی

با توجه به استفاده های فراوان از جک ها و یونیت ها در دنیای صنعت امروزه، و اصطکاک و تحمل فشار های بالا برای قطعات، این دستگاه ها به صورت مرتب نیاز به بروزرسانی و بعضا تعمیرات اساسی دارند.

جک و یونیت هیدرولیک ممکن است عیب های فراوانی پیدا کنند که در زیر به چند مورد از رایج ترین آنها اشاره می کنیم:

1 : خش دار شدن سیلندر

محفظه داخلی سیلندر جک، به صورت صیقل و کروم و با دقت بسیار بالا تراشیده شده تا بتواند از هدر رفتن فشار جلوگیری کند و سطح بین پیستون و سیلندر را آب بندی کند. بعضا اتفاق می افتد که این سطح دارای خش های ریز میشود که باعث فرار مایع تحت فشار از خش های ریز شده و در نتیجه افت فشار رخ می دهد.

این خش ها اگر ریز و قابل اصلاح باشند با دستگاه های مخصوص سنگ کاری شده و رفع میشود در غیر این صورت سیلندر تعویض می گردد.

2 : پاره شدن لوازم آب بندی

یکی دیگر از عیب های رایج در جک ها پاره شدن اورینگ و پکینگ های پیستون می باشد. دراین صورت نسبت به باز کردن جک ها و تعویض پکینگ ها اقدام می شود.

3 : دِفرم شدن سیلندر و پیستون

در صورت دفرم شدن یا خارج شدن جک از حالت استاندارد کج شدن،  تاب برداشتن، می توان تا حدودی نسبت به سنگ زدن سیلندر اقدام کرد و سایز و ابعاد لوازم آب بندی و پیستون را به اندازه های بزرگتر تغییر داد.

4 : ترک برداشتن سیلندر و در پوش های آن

با توجه فشار بسیار بالا روی این قطعات، در صورت ترک برداشتن آنها فقط باید آنها را تعویض نمود و از جوشکاری و ایجاد اتصال بین ترک ها خودداری کرد.

5 : عدم هم محوری گلویی جک و سیلندر

ما در گروه صنعتی هیدرو پرس توانایی استفاده از مهندسی معکوس در طراحی ، تعمیر و بروزرسانی یونیت های قدیمی و بلا استفاده که قطعات آنها هم نایاب شده اند را خواهیم داشت و همچنین تعمیرات انواع جک های هیدرولیکی.