ویژگی های سیستم هیدرولیک

ویژگی های سیستم هیدرولیک

برای اکثر سیستم های هیدرولیکی ، اساساً دو روش برای تأمین انرژی مورد نیاز وجود دارد: جریان زیاد و نسبتاً کم فشار و جریان کم و فشار زیاد، زیرا نیرو نتیجه فشار و جریان است. اگر فشار را افزایش دهید و همزمان جریان را به طور متناسب کاهش دهید ، در این صورت نیرو تغییر نمی کند. گروه صنعتی هیدروپرس بهترین مرکز ساخت یونیت هیدرولیک و فروش یونیت هیدرولیک شما را با ویژگی های این سیستم ها آشنا می کند.

ویژگی های سیستم های هیدرولیک فشار بالا

فشار های بالاتر به معنای بار ها و نیرو های بالاتر از اجزای سیستم کوچکتر است و از آنجا که این قطعات کوچک هستند ، برای تولید فشار زیاد و جریان هیدرولیکی کم باید با سرعت بالا کار کنند. نرخ جریان پایین به معنای این است که اتصالات لوله ، شیرآلات و حتی مخزن هیدرولیک می توانند از نظر اندازه کاهش یابد. حجم مخزن هیدرولیک معمولاً از نسبت 3-5 جریان در دقیقه محاسبه می شود. بنابراین ، قدرت اجزای منفرد و کل سیستم با افزایش فشار افزایش می یابد ، اما فشار زیاد دارای یک معایب است: توانایی سیستم در دفع گرما به محیط کمتر است زیرا سطح مخزن هیدرولیک ، اتصالات لوله و اجزای آن کمتر است ؛ به عبارت دیگر ، سیستم های فشار بالا اغلب به یک مبدل حرارتی خوب نیاز دارند.

چند مشکل سیستم های هیدرولیک

با این حال ، در بیشتر برنامه ها ، مزایای فشار بالا بیشتر از معایب آن است ، بنابراین متوسط ​​فشار کار در سیستم های هیدرولیک طی چندین دهه افزایش یافته است. اما ، بدیهی است که فشار زیاد برخی مشکلات را در طراحی سیستم ها ایجاد می کند:

طراحی پیچیده شیلنگ و لوله ، به عنوان مثال شلنگ های سفت تر ، شعاع بزرگتر و گاهی اوقات استفاده از ابزارهای مونتاژ ویژه.

بدنه ها ، درایوها ، پمپ ها ، لوله ها پیچیده (و گران قیمت)
توجه ویژه ای به پیکربندی مخزن هیدرولیکی ، لوله کشی و شیلنگ ها و قرار دادن قطعات برای جلوگیری از تشدید و سطح زیاد صدا داشته باشید. علاوه بر نیازهای سختگیرانه مقاومت مواد و مسائل مربوط به سر و صدا ، افزایش فشارهای عملیاتی بر قابلیت اطمینان سیستم تأثیر می گذارد. ما می دانیم که نیرو در سیستم هیدرولیک محصولی از فشار و مساحت است ، بنابراین با افزایش فشار ، روی سطوح روانکاری نیز تأثیر می گذارد. در موارد مختلف گفته ایم که روغن را می توان مهمترین قسمت سیستم هیدرولیک دانست ، بنابراین برای سیستمهای فشار قوی ، انتخاب روغن مناسب برای دستیابی به قابلیت اطمینان مطلوب بسیار مهم است.
در فشارهای بالا ، کنترل آلودگی در اولویت قرار می گیرد زیرا هرچه بار عناصر روان کننده بیشتر باشد ، بیشتر در معرض سایش قرار می گیرند و خطر ورود آب و آلودگی به سیستم بیشتر می شود.
هنگام طراحی سیستم های هیدرولیک فشار بالا ، مسائل مربوط به کنترل خنک کننده ، فیلتراسیون و رسوب دهی به منصه ظهور می رسد و عواقب خطاها در مرحله طراحی بیشتر خواهد بود.
برای استفاده کنندگان از سیستم های هیدرولیک فشار بالا ، به دلیل احتمال خرابی بیشتر به دلیل دمای بالاتر ، تخریب روغن و آلودگی ، هزینه های عملیاتی در مقایسه با سیستم های صنعتی عمومی بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر ، عدم نگهداری پیشگیرانه نصب بسیار گران خواهد بود. این هزینه ای است که برای جمع و جور بودن و قابلیت حمل هیدرولیک پرداخت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *