پمپ دنده ای هیدرولیک چیست

پمپ دنده ای هیدرولیک چیست

پمپ دنده ای هیدرولیک چیست

پمپ دنده ای یکی از اجزای سیستم هیدرولیکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. این پمپ ها توسط محفظه ای با کانالهای ورودی و خروجی کوچک و همچنین مکانیزمی برای پمپاژ مایعات که از دو چرخ دنده تشکیل شده است ، تشکیل می شوند. پمپ های دنده ای هیدرولیک از یک محفظه تشکیل شده است که دارای سوراخ های ورودی و همچنین خروجی مایع است ، همانطور که می دانیم پمپ های دنده هیدرولیک دارای یکی از بهترین سیستم های پمپاژ است که تاکنون از یک جفت چرخ دنده متصل به یک محور تشکیل شده است. به این ترتیب ، این محور می تواند ترجیحاً به یک موتور الکتریکی یا احتراق متصل شود. پمپ دنده ای هیدرولیک ویژگی های عالی مانند دوام و کارایی بیشتری دارند و صرفه جویی زیادی را برای کاربران ایجاد می کنند. دانستن اینکه از میان این خصوصیات مهم می توان برخی از آنها را برجسته کرد.

پمپ دنده ای هیدرولیک چیست

با تاکید بر اینکه چرخ دنده ها روند خاموش شدن را طی می کنند ، با ایجاد فضاهای خالی در قسمت بالایی سمت چپ پمپ های دنده هیدرولیک و به این ترتیب در صورت وقوع ، این نوع فضاها یک منطقه کم فشار را ایجاد می کنند ، باعث می شود فشار موجود در جو بتواند باعث ورود مایعات به پمپ شود. با دانستن اینکه جریان با این کار از دو طریق جدا خواهد شد ، بخشی از مایعات کاملاً توسط دندانهای موجود در چرخ دنده داخلی منتقل می شود ، بنابراین منجر می شود تا دندانهای چرخ دنده موتور و در این لحظه ، پمپ های دنده هیدرولیک عملاً به طور کامل توسط مایع پر می شوند ، جایی که فضای بین دندان های دنده محرک و موتور باعث هدایت ثابت مقدار مشخصی از این مایع می شود و باعث می شود جریان بسیار دقیق شود و فضاهای خالی که در مرحله اول فرآیند ایجاد شده اند اکنون به طور کامل بسته می شوند و شبکه می تواند از طرف مخالف دیگری که وارد شده است خارج شود.  محصولات پمپ های دنده ای هیدرولیک و یونیت هیدرولیک همچنین خدمات آن مانند ساخت یونیت هیدرولیک نیازهای مشتری را حل می کند و تأمین می کند.

پمپ دنده داخلی: این پمپ ها مقاوم هستند و برای کار با مایعات مختلف ساخته می شوند ، از جمله ویژگی های اصلی پمپ های دنده داخلی می توان به طول عمر بالا ، عملکرد برتر ، جریان ثابت بدون ضربان ، جدا شدن و نگهداری آسان ، پمپاژ برگشت پذیر  اشاره کرد.

پمپ دنده خارجی: در این نوع پمپ ، دو چرخ دنده در داخل محفظه وجود دارد که یکی از آنها دارای محور وظیفه انتقال نیرو و چرخش تولید شده توسط موتور است و دنده دیگر برای انجام دنده استفاده می شود ، که به آن دنده محرک گفته می شود. این پمپ های خارجی معمولاً هزینه اولیه کمتری دارند ، در مقایسه با پمپ های داخلی ، با این وجود آب بندی معمول آنها با واشر در صورت تحریک با سرعت زیاد بیشتر در معرض نشت و خرابی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *