شیر هیدرولیک چیست؟

شیر هیدرولیک چیست؟

شیر هیدرولیک چیست ؟هنگام بازرسی اجزای سازنده و تجهیزات یک سیستم هیدرولیک مانند یونیت هیدرولیک ، می توانید یک یا چند شیر هیدرولیکی در آن پیدا کنید.در بازار می توانید انواع مختلف شیرآلات هیدرولیکی را که توسط تولیدکنندگان مختلف تولید شده اند ، پیدا کنید. این شیرآلات بسته به شغل تعیین شده عملکردهای مختلفی را انجام خواهند داد.برخی از تجهیزات هیدرولیکی به یک شیر شخصی احتیاج دارند ، در حالی که برخی دیگر از ترکیب شیرها برای کار خود استفاده می کنند.

شیرهای هیدرولیک از اجزای اساسی اکثر سیستم های هیدرولیکی هستند.شیر هیدرولیکی مکانیزمی است که برای تنظیم جریان مایعات کار می کند.در یک سیستم هیدرولیکی ، فشار سیال توسط شیر ، کنترل می شود ، این همچنین سرعت جریان و جهت را کنترل می کند.شیرهای هیدرولیک هنگامی که در ترکیب با سیلندرها و پمپ های هیدرولیک استفاده می شوند ، از قدرت کافی برای کنترل جریان مایع برخوردار هستند.

چرا از شیرآلات در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود

شیرهای هیدرولیک باید از الزامات عملکرد خاصی برخوردار باشند و هم چنین از حساسیت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشند و در حین کار نباید صدا یا لرزش زیاد ایجاد کنند.این شیرآلات با استفاده از مواد سخت (فولاد یا آهن) ، برای تحمل فشار بالا مایع ساخته می شوند.

چرا از شیرآلات هیدرولیک در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود؟

در یک سیستم هیدرولیکی ، شیرها نقش های خاصی را بازی می کنند ، شیرهای کنترل قادر به کنترل عملکرد محرک ها هستند.این شیرها همچنین با کنترل جریان روغن ، فشار را تنظیم می کنند.برخی از شیرها عملکردهای چندگانه دارند و بسیار مفید هستند.

شیرهای کنترل هیدرولیک را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: این شامل شیر کنترل جهت ، شیر کنترل جریان و شیر کنترل فشار می باشد

شیر کنترل جریان هیدرولیک

هدف از شیر کنترل جریان ، تنظیم میزان جریان در قسمت خاصی از مدار هیدرولیک است.در سیستم های هیدرولیکی ، از آنها برای کنترل سرعت جریان به موتورها و سیلندرها استفاده می شود و بدین ترتیب سرعت این اجزا را تنظیم می کنند.

انواع طراحی شیر کنترل جریان وجود دارد که بیشتر آنها برای کاربردهای خاص در نظر گرفته شده اند.بنابراین ، درک نحوه ی عملکرد شیرهای کنترل جریان هیدرولیکی در انتخاب شیر مناسب برای یک برنامه بسیار مهم است.

متداول ترین انواع شیر کنترل جریان عبارتند از: شیر توپی ، شیر دیافراگمی ، شیر سوزنی ، شیر پروانه ای ، شیر پلاگین

شیر کنترل جهت جریان

شیر کنترل جریان هیدرولیک

از این شیرها برای کنترل جهت جریان سیال هیدرولیک به خطوط مختلف در مدار استفاده می شود.این شیرها اتصال یا قطع مسیرها را با حرکت نسبی بین هسته سوپاپ و بدنه سوپاپ بررسی می کنند تا نیازهای سیستم را برآورده کنند.انواع خاصی از شیرهای کنترل جهت وجود دارد ، آنها شیرهای یک طرفه و شیرهای معکوس کننده هستند.

شیرهای کنترل فشار

شیرهای کنترل فشار ، فشار را در بخشهای مختلف مدار کنترل می کنند.فشار به دلیل محدودیت جریان ایجاد می شود ، اگر این مورد بررسی نشود ، مشکلات زیادی در اجزای هیدرولیکی ایجاد می شود.شیر کنترل فشار یکی از اجزای اصلی برای ساخت یونیت هیدرولیک است.

انواع مختلفی از شیرهای کنترل فشار وجود دارد که عبارتند از: شیر کاهش دهنده فشار ، شیر توالی فشار ، شیر تخلیه کننده فشار.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با گروه صنعتی هیدروپرس ارتباط برقرار کنید.ما خوشحال می شویم که به شما کمک کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *