مشکلات مربوط به عملکرد سیستم هیدرولیک 

سیستم های هیدرولیکی بخشی از صنعت قدرت سیالات هستند. این سیستم ها از مایعات هیدرولیکی برای ایجاد فشار استفاده می کنند. تقریباً هر صنعت از برخی کاربردهای هیدرولیک استفاده می کند. دقت کنترل یکی از مزایای سیستم هیدرولیک است.استفاده بی دقت و عدم تعمیر و نگهداری مشکلات هیدرولیکی ایجاد می کند. با مراقبت و نگهداری مناسب می توان بیشتر مشکلات موجود در سیستم هیدرولیک را برطرف کرد.برخی مشکلات هیدرولیکی متداول وجود دارد که به راحتی قابل تشخیص است. علائم مهم خرابی سیستم شامل صدای غیر طبیعی ، دمای بالای مایعات و عملکرد کند است. هدف نهایی این مقاله کمک به شما در تشخیص مشکلات هیدرولیکی و یافتن راه حل هایی برای حل آنها است.عیب یابی هیدرولیک کار ساده ای نیست. شخصی که دانش اولیه در مورد سیستم های هیدرولیک و اقدامات  ایمنی ندارد ، نمی تواند مشکلات سیستم های هیدرولیکی را برطرف کند. شما می توانید راه حل همه مشکلات سیستم هیدرولیک را از طریق مراحل گام به گام پیدا کنید.برخی از مشکلات معمول هیدرولیک و راه حل های مناسب در زیر ذکر شده است.

مشکلات عملکرد سیستم های یونیت هیدرولیک

مسائل مربوط به عملکرد سیستم هیدرولیک را می توان به دسته های غیر عملیاتی ، کندی ، عملکرد سریع و غیر قابل پیش بینی دسته بندی کرد. علت اصلی همه اینها متفاوت خواهد بود. ما می توانیم در مورد برخی از علل مشترک و راه حل های آنها بحث کنیم. کم بودن یا نبودن روغن در سیستم: این یک دلیل شایع برای مشکلاتسیستم های هیدرولیکی است. طبق مشخصات سیستم را با روغن مناسب پر کنید. همچنین ، نشت را بررسی کنید.

  •  کثیف بودن یا گرفتگی فیلتر: فیلترها نقش مهمی در از بین بردن آلاینده های موجود در روغن دارند. این می تواند دلیلی برای یک سیستم غیرفعال ، عملکرد کند و عملکرد غیرقابل پیش بینی باشد. برای حل این مشکل باید روغن را تخلیه کرده و فیلتر یا عنصر فیلتر را جایگزین کنید. سایر اجزای فرسوده یا کثیف نیز باعث این مسائل می شوند.
  • بار اضافی: بار اضافی در سیستم عملیات را متوقف می کند یا کار را کند می کند. دفترچه راهنما را از نظر مشخصات بار بررسی کنید.
  • هوادهی / حفره: وجود حباب های هوا باعث کاهش عملکرد می شود. در صورت مشاهده نشتی در سمت مکش ، سیستم را تعمیر کنید.
  • دور موتور: اگر دور موتور خیلی زیاد باشد ، سرعت سیستم هیدرولیک را افزایش می دهد. عملیات سریعتر باعث خرابی سیستم می شود. بنابراین ، همیشه سرعت موتور را مطابق برنامه / سیستم هیدرولیک کنترل کنید.
  • گرم شدن بیش از حد روغن : گرم شدن بیش از حد روغن می تواند نشانه خرابی های جدی باشد. نه تنها خرابی ، بلکه یک نگرانی ایمنی نیز محسوب می شود. کف کردن روغن یکی دیگر از مشکلات مربوط به مایعات هیدرولیکی است.
  • نشت داخلی اجزای سیستم: نشت داخلی پمپ ، شیر و محرک ها باعث ایجاد گرمای بیش از حد می شود. راه حل تعمیر یا جایگزینی اجزای هیدرولیک است.
  • روغن نادرست / ناکافی: انتخاب نادرست روغن یا روغن ناکافی در سیستم باعث افزایش دمای روغن می شود. همیشه طبق مشخصات سیستم از روغن توصیه شده استفاده کنید. از مخزنی با اندازه مناسب استفاده کنید.
  • انتخاب / عملکرد نامناسب کولر روغن: اگر کولر روغن را اشتباه انتخاب کنید ، این باعث گرم شدن بیش از حد میشود. بنابراین ، آن را باید با یک جایگزین جدید با ظرفیت تبادل حرارت بیشتر جایگزین کنید. در صورت عدم عملکرد مناسب ، دمای آب را بررسی کرده و عملکرد لازم را انجام دهید یا رادیاتور کولر را تمیز کنید.
    سو  عملکرد اجزا: در صورت  عملکرد بد اجزای فرسوده یا آسیب دیده را تعویض یا تعمیر کنید. کارکرد ترموستات جز قسمت های مهمی است که بر دمای روغن تأثیر می گذارد. بنابراین ، بخاری یا ترموستات را بررسی و تعویض کنید.
    ویسکوزیته کم مایعات: ویسکوزیته کم مایعات باعث مشکلات مربوط به نشت می شود. بنابراین ، مایعات را با ویسکوزیته مورد نیاز جایگزین کنید.

مشکلات سیستم های هیدرولیک

مشکلات پمپ هیدرولیک
هوادهی و کاویتاسیون از مشکلات پمپ سیستم های هیدرولیک هستند. ما می توانیم در اینجا درباره سایر موارد و فنون حل آنها بحث کنیم.

  1. تخلیه نکردن مایع هیدرولیک: ویسکوزیته زیاد سیال دلیل این مسئله خواهد بود. برای جلوگیری از این مسئله ، مایعات را تعویض کنید یا آن را با استفاده از بخاری گرم کنید. دلایل دیگر افزایش ارتفاع مکش ، اجزای فرسوده یا آسیب دیده ، چرخش کند پمپ ، تنظیم نامناسب و .. است.
  2. پمپ پر سر و صدا: صدای ناشی از پمپ به دلیل وجود هوا در سیال است. به این حالت هوادهی و کاویتاسیون می گویند. هوادهی فرآیندی است که هوا را با مایع کار مخلوط می کند. حفره ، فرایند تشکیل حباب های هوا (حفره ها) در مایع است. دلایل هوادهی اتصال شل لوله مکش ، خراب شدن اجزای پمپ و مهر و موم شافت ، فشار بیش از حد تعیین شده است. حفره در نتیجه یک خط مکش باریک یا طولانی ، ظرفیت ناکافی پمپ تقویت کننده ، سرعت زیاد و گرفتگی تنفس هوا ایجاد می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *