نکات ایمنی سیستم هاي هیدرولیکی

نکات ایمنی سیستم هاي هیدرولیکی 

ما در این مقاله قصد داریم راجب  یونیت هیدرولیک و نکات ایمنی سیستم هاي هیدرولیکی صحبت کنیم.

سیستم های یونیت هیدرولیک :سیستم های هیدرولیک در بسیاری از مشاغل پر استفاده و محبوب هستند مانند کشاورزی که در تجهیزات کشاورزی استفاده میشود هم چنین در  اتصالات پیچیده مکانیکی که امکان کنترل از راه دور را فراهم میکند و برای بلند کردن وسایل سنگین  مانند گاو آهن , تغییر موقعیت تیغه بولدوزر, برای کار کردن موتورهای هیدرولیک از راه دور ، برای کمک به فرمان و ترمز کردن از سیستم های هیدرولیک استفاده می شود .. . سیستم های هیدرولیک برای انجام کار خود ،  باید مایعات را تحت فشار بالا ، به طور معمول 2000 پوند یا بیشتر در هر اینچ مربع ذخیره کنند. مایع ، تحت فشار شدید ، همچنین گرم است. استفاده کننده از این دستگاه ها در معرض سه نوع خطر سوختگی ناشی از گرما ،کبودی بر اثر فشار بالا مایع ، بریدگی یا سایش از شلیک خطوط هیدرولیک و نفوذ مایع هیدرولیک به داخل پوست  قرار می گیرد. بسیاری از سیستم ها  هیدرولیکی انرژی را درون خود ذخیره می کنند و جمع کننده  این باتری ها برای ذخیره سازی طراحی شده اند وقتی پمپ هیدرولیک نمی تواند روغن را تحت فشار قرار دهد ، هنگامی که موتور خاموش است ، یا هنگامی که پمپ هیدرولیک خراب است حتی اگر پمپ متوقف شود یا یک پیاده سازی قطع شود ،سیستم هنوز تحت فشار است. به همین دلیل برای کار با سیستم قبل از شروع کار ،  فشار را کاهش دهید.

نکات ایمنی سیستم هاي هیدرولیکی

نکات ایمنی سیستم هاي هیدرولیکی 

آسیب های نشت سوراخ جناق : شایعترین آسیب مرتبط باسیستم های هیدرولیکی  است که نتیجه  نشت سوراخ جناق در شیلنگ ها است. پیدا کردن محل این نشت ها کار آسانی نیست.یک فرد ممکن است متوجه محل مرطوب ، روغنی و کثیف نزدیک خط هیدرولیک شود.  فرد برای پیدا کردن محل نشت هنگامی که  با یک دست یا انگشت در امتداد خط  حرکت  می دهد تا محل نشت را پیدا کند هنگامی که دست به محل نشت رسید  حس فرو رفتن سوزن در دست به فرد می دهد و زخم میشود و معمولا افراد دیر متوجه این موضوع می شوند و دست خود را از دست می دهند.

اتصال نامناسب :خطر دیگر اتصال نادرست اجزای سیستم های یونیت هیدرولیک با فشار کم و فشار بالا می باشد . پمپ های فشار قوی نباید به سیستم های فشار کم متصل شوند.زیرا احتمال پارگی شلنگ یا اتصالاتوجود دارد. دریچه های تسکین فشار در هیدرولیک گنجانیده شده است تا از تجمع فشار در هنگام استفاده جلوگیری کند. تمیز نگه داشتن این شیرها  بر روی عملکرد صحیح سیستم تاثیر به سزایی دارد.

یک سیستم هیدرولیکی که به طور نامناسب نگهداری می شود می تواند منجر به شکست قطعات شود عملکرد ایمن سیستم هیدرولیک نیاز به نگهداری عمومی دارد. که در به بیان برخی از این نگهداری ها می پردازیم:

  •  به صورت دوره ای نشت روغن و شلنگ های فرسوده را بررسی کنید.
  •  میله های سیلندر را با روان کننده های محافظ پوشانده تا از زنگ زدگی آن جلوگیری کنید.
  •  همیشه قبل از قبل از ترک دستگاه واحدهای هیدرولیکی را به پایین بیاورید.
  •  ماشین آلات را در جایی پارک کنید که کودکان نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.
2 پاسخ
  1. تسلا یو پی اس
    تسلا یو پی اس گفته:

    با آرزوی موفقیت روز افزون برای مجموعه شما بسیار علاقه مندم در رابطه با مباحث هیدرولیک با شما مشورت کنم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *