آنالیز روغن هیدرولیک

آنالیز روغن هیدرولیک

روغن ، مایع حیات ماشین آلات صنعتی است.این روغن اجزا را روغن کاری ، پوشش و محافظت می کند ، گرما را از بین می برد ، عایق بندی می کند و به بسیاری از عملکردهای دیگر خدمت می کند.آنالیز روغن کمک می کند تا درک کنید که آیا روغن مناسب برای هدف است و آیا هر گونه سایش غیر طبیعی در حال انجام است یا خیر؟

پس از استفاده ، روغن ها بسته به الگوی استفاده و محیط مواجه می توانند تحت شرایط بسیار متغیری قرار بگیرند.بررسی وضعیت روغن مهم است تا قضاوت شود كه آیا روغن هنوز توانایی انجام وظیفه خود را دارد یا خیر و همچنین می تواند ابزاری مفید برای ارزیابی وضعیت سیستم باشد.در صورت بروز مشکل ، می توان از آنالیز روغن برای کمک به ردیابی خرابی ها در تجهیزات صنعتی استفاده کرد.

تست روغن در سیستم های هیدرولیک

روغن هیدرولیک مایع حیاتی هر سیستم هیدرولیکی است ، به همین ترتیب برای عملکرد کارآمد و موثر سیستم هیدرولیک ضروری است.با توجه به اینکه 80٪ از تمام خرابی های سیستم هیدرولیک به دلیل شرایط نامناسب مایعات ایجاد می شود ، یک برنامه موثر آنالیز مایعات به شناسایی آلودگی و سایر مشکلات غیرقابل مشاهده با چشم کمک می کند.آنالیز منظم روغن هیدرولیک یک کار اساسی است که برای نظارت بر سلامت تجهیزات هیدرولیکی و نگهداری آنها در اوج شرایط کار لازم است.

تست روغن در سیستم های هیدرولیک

روغن هایی که در سیستم های هیدرولیک مانند یونیت هیدرولیک کار می کنند باید تحت فشار زیاد کار کنند.اطمینان از پاکیزگی و کیفیت این روغن ها می تواند از ایجاد ساییدگی در اجزا جلوگیری کند و فواصل تعویض روغن را افزایش دهد.

ما معتقدیم که آزمایش و آنالیز نمونه های روغن برای هر سیستم هیدرولیک باید به طور منظم انجام شود.چون مایعات هیدرولیک خون حیات هر سیستم هیدرولیکی است.آزمایش منظم مایعات به تشخیص مشکلات و تعیین منابع آلودگی در سیستم کمک می کند.جلوگیری از آلودگی مایعات باعث کاهش خرابی تجهیزات می شود ، عملکرد بهینه اجزا را حفظ می کند و اقدامات نگهداری غیراستاندارد را شناسایی می کند که همگی با افزایش بهره وری به بهبود سود شما کمک می کنند.

چرا آنالیز روغن در سیستم های هیدرولیک مفید است؟

در سیستم های هیدرولیک ، تجزیه و تحلیل روغن به چند دلیل مفید است:

  • با انجام یک آنالیز دقیق روغن هیدرولیک ، می توان سطح بالایی از آلومینیوم را نشان داد که می تواند منجر به خرابی مبدل یا پمپ شما شود.
  • آزمایش و تحلیل منظم روغن هیدرولیک ، سطح آلودگی را کنترل می کند.80 درصد از خرابی های سیستم هیدرولیک در اثر آلودگی از طریق گرد و غبار ، خاک و رطوبت چگالش ایجاد می شود.بنابراین ، تجزیه و تحلیل روغن باید به طور منظم انجام شود تا سطح آلودگی کنترل شود.

چرا آنالیز روغن در سیستم های هیدرولیک مفید است

در مورد تمیز بودن روغن هیدرولیک به چشمان خود اعتماد نکنید

آنالیز روغن استفاده شده بخشی حیاتی از فرآیند نگهداری سیستم هیدرولیک است.با استفاده از آن ، اپراتورها می توانند عمر یک سیستم هیدرولیکی را کنترل و بهینه سازی کنند.تجزیه و تحلیل روغن استفاده شده شامل گرفتن نمونه نماینده مایعات ، ارسال آن به آزمایشگاه تجزیه و تحلیل روغن استفاده شده و سپس تفسیر و عمل به نتایج است.

این فرآیند که در یک برنامه تعمیر و نگهداری فعال گنجانده شده است ، می تواند به کاربران توانایی ارزیابی و دانستن زمان خرابی سیستم را بدهد.همچنین مبنایی برای تصمیم گیری بهتر در زمینه تعمیر و نگهداری و تشخیص مشکلات قبل از جدی شدن آنها ، فراهم می کند.

این مقاله توسط گروه صنعتی هیدرو پرس – سازنده یونیت هیدرلیک – ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *