بررسی و نحوه عملکرد پمپ اسکروهیدرولیکی

بررسی و نحوه عملکرد پمپ اسکروهیدرولیکی

بررسی و نحوه عملکرد پمپ اسکروهیدرولیکی

پمپ اسکروهیدرولیکی یک پمپ جابجایی مثبت است که می تواند با چند پیچ ​​ساخته شود. این پیچ ها برای فشار دادن مایعات در هم آمیخته و آنها را درون یک سیستم حرکت می دهند. پیچ های موجود در پمپ مایعات را می گیرند و در حالی که فشار آن را افزایش می دهند از سطح دیگری خارج می شوند.

ساخت این پمپ ساده است و دارای سه اسپیندل پیچ است که در آن یک پیچ راننده است و دو پیچ باقی مانده رانده می شود. این پیچ ها از بین آنها فاصله خوبی دارند و وظیفه عمل پمپاژ مایعات را بر عهده دارند. منبع مایعات به پیچ در کل موتور داده می شود. این پمپ ها دارای یک محفظه با ورودی و همچنین یک خروجی هستند، جایی که ورودی همیشه در پایین پمپ و خروجی در سمت بالای پمپ انتخاب می شود، همچنین یک شیر تسکینی در انتهای خروجی نصب شده است. در این مقاله به بررسی و نحوه عملکرد پمپ اسکروهیدرولیکی می پردازیم.

اصل کار پمپ اسکروهیدرولیکی

کار پمپ اسکروهیدرولیکی زمانی است که این پمپ در حال فشار دادن سیال غلیظ است و پس از آن می توان پیچ ها را بدون هیچ گونه اجازه ای به شدت متصل کرد. هنگامی که مایع در حال پمپاژ است، این قسمت ها نمی توانند با یکدیگر تماس بگیرند، همچنین سایش سریع عناصر رخ می دهد. به همین دلیل نباید از پمپ سه پیچ برای سرویس چند فاز یا آب استفاده شود. در پمپ های پیچ سه گانه فقط مهر و موم شافت بیش از رانندگی روتور مورد نیاز است. روتورهای اضافی شامل یاتاقان هایی هستند که درون سالن پمپاژ پوشانده شده اند. در یک پمپ 2 پیچ در غیر این صورت یک پمپ 4 پیچ، به طور کلی روتورها در سراسر ظرف پمپ به داخل یک ظرف دنده بیرون می آیند هر جا که چرخ دنده های زمان بسته شده اند. به همین دلیل مهر و موم های 4 شافت در یک پمپ پیچ از طریق دو روتور اجباری هستند. در پمپ های اسکروهیدرولیکی همانند یونیت هیدرولیک، فشار و جریان مورد نیاز از عواملی هستند که باید موقع خرید به آن ها توجه داشته باشید تا در خرید یونیت هیدرولیک و پمپ اسکرو با مشکلی مواجه نشوید.

بررسی و نحوه عملکرد پمپ اسکروهیدرولیکی

انواع پمپ های اسکروهیدرولیکی

انواع مختلفی از پمپ های اسکروهیدرولیکی در طرح های مختلف در بازار موجود است. در زیر به طور خلاصه در مورد آنها بحث می شود.

1- پمپ یک اسکروهیدرولیکی

این پمپ ها به عنوان پمپ های PC در غیر این صورت پمپ های حفره ای پیشرونده و پمپ های کرم نامگذاری می شوند. به طور کلی این نوع پمپ ها در خانواده پمپ اسکرو نیستند زیرا روتور در این پمپ ها مانند یک پیچ معمول نیست بلکه تا حدودی یک شافت گرد پیچ ​​خورده است.  یک پمپ حفره پیشرونده شامل یک شافت است که تا حدودی به هم پیچ خورده است و در یک سالن پمپاژ که به طور کلی دارای لاستیک است محصور شده است.

2- پمپ دو اسکروهیدرولیکی

از این پمپ ها به عنوان پمپ دو پیچ نیز نام برده می شود و عمومی ترین نوع مورد استفاده در برنامه های با قدرت بالا مانند انتقال لوله روغن با وزن است. پیچ های موجود در پمپ ها از موتور رانده می شوند و به طور کلی چرخ دنده های زمان بندی برای چرخاندن پیچ بعدی در نظر گرفته شده اند.

3- پمپ سه اسکروهیدرولیکی

از این پمپ ها به عنوان پمپ های سه پیچ نیز نام برده می شود و این معمولاً در کاربردهای کوچک مانند سیستم های روغن کاری استفاده می شود. پیچ های موجود در پمپ از موتور تعیین می شود تا دو پیچ باقیمانده که در اطراف آن هستند بدون استفاده از چرخ دنده زمان بندی چرخانده شود.

4- پمپ چهار اسکروهیدرولیکی

این پمپ ها در اصل دو پمپ پیچ هستند اما دارای دو پیچ برای هر روتور در جهت مخالف هستند. این پمپ ها مایع درون درگاه مکش را جذب می کنند، سپس به طور مساوی تقسیم می شوند و به هر دو انتهای پمپ منتقل می شوند. دو مایعات با کمک پمپ به سمت مرکز جریان می یابند و قبل از خروج از درگاه آزاد کننده دوباره به طور مشترک به هم متصل می شوند. مشابه پمپ دو پیچ، این پمپ شامل مکانیزم زمان بندی برای کارکرد روتور دوم است. این پمپ ها اغلب در برنامه های چند فاز و خطوط انتقال روغن استفاده می شوند.

5- پمپ پنج اسکروهیدرولیکی

این پمپ ها بیشتر شبیه پمپ سه پیچ هستند اما با پنج پیچ، نه سه پیچ، مشابه پمپ 3 پیچ! این پمپ شامل یک روتور غواصی است که تمام پیچ های باقیمانده را هدایت می کند. این نوع پمپ اغلب در بسیاری از برنامه ها مانند روغن لوله در غیر این صورت هیدرولیک استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *